Коррекційна артпедагогіка

Артпедагогіка – особливий напрям в педагогіці, девиховання, освіта, розвиток особистості, її корекціяздійснюються засобами мистецтва як класичного, так інародного.

Вона має єдині цілі із загальною педагогікою: допомогтидитині навчитися розуміти себе і жити в ладу разом зіншими людьми, пізнавати навколишній світ за законамикраси і моральності.

Проблеми, які вирішує артпедагогіка:

  • полегшує процес вчення(зокрема розумовій діяльності) ідитині і педагогові;
  • дає соціально прийнятний вихід агресії та ін. негативнимпочуттям, які природно виникають в процесі спілкуванняпедагога з учнями;
  • отримує матеріал для інтерпретацій і діагностичнихвисновків про вихованця;
  • опрацьовує учбовий матеріал в інтерактивному режимі зопорою на духовний і душевний досвід педагога івихованця, що мається;
  • налагоджує стосунки між учителем і учнями, створюєнайсприятливіші умови для ведення діалогу, без чогонемає продуктивного навчання;
  • коригує просторові і моторні порушення у дітей,організовує поведінку, долаються графічні стереотипи;
  • розвиває культуру рефлексії, почуття внутрішньогоконтролю, необхідного в процесі навчання;
  • сприяє збереженню цілісності людської особистості;
  • залучає учнів до духовної культури людства через єдинусистему цінностей педагогіки, науки, мистецтва;
  • сприяє розвитку усіх органів чуття, пам’яті, уваги, волі,уяви, інтуїції в процесі навчання, виховання, розвиткузасобами класичного і народного мистецтва;
  • озброює педагога системою прийомів, що забезпечуютьрадісне входження у світ знань;
  • сприяє адаптації особи в соціум.

Методи в артпедагогіці спрямовані на:

  • забезпечення і задоволення особливих потреб увихованні і навчанні осіб з особливим розвиткомзасобами різних видів мистецтва;
  • організацію корекційно-компенсуючої, корекційно-розвиваючої роботи з дітьми, грунтованої на їх посильнійучасті в різноманітних видах і формах художньо-мистецької діяльності(художньо-мовною, музичною,образотворчою, декоративно-прикладною, такою, щотеатралізується);
  • формування у дитини з проблемами в розвиткуестетичного відношення до того, що оточує засобамирізних видів мистецтва;
  • формування основ художньої культури, морально-естетичних якостей особи дітей з різними особливостямив розвитку;
  • оволодіння дитиною певними художніми засобамивираження, властивими різним видам мистецтва, івідображення з їх допомогою своїх почуттів, своговідношення до світу, своїх творчих задумів.
  • Зайняття проходить: індивідуально і в групах по 4 дитини.