Музичні зайняття

У нашому Центрі проводиться групове музичне зайняття, на якому є присутніми діти з РАС і звичайні діти, що мають невеликі труднощі з роботою в колективі в силу природної соромливості або відсутності досвіду відвідування дитячих дошкільних установ.

Мета групових зайнятть:

  • знайомство з музичними творами і інструментами;
  • тренінг роботи в команді(змагання, вправи, що припускають синхронізацію дій членів групи і взаємодію в процесі гри);
  • фізичний розвиток;
  • спів(стимулююче мовні навички);
  • виховання уміння слухати(вправи на визначення звуковысотности, темпу, акомпанемент);
  • тренінг лідерських якостей (змагання, рейтинг виконання завдань – хто дальший? хто швидший?…);
  • розвиток терпіння(виконання вправ на дотримання черговості, виконання вправ статичного характеру, що розвивають гнучкість і фіксувальних ту або іншу позу впродовж певного проміжку часу);
  • розвиток навичок імітації(наслідування дій педагога при виконанні фізичних вправ; ігрова постановка казок, зображення дітьми казкових персонажів, логоритмика – комплексна методика, що включає засоби логопедичного, музично-ритмічного і фізичного виховання);
  • розвиток почуття ритму( повторення ритмічного малюнка – ляскаємо, тупаємо, стукаємо; шумовий оркестр);
  • розвиток логіки і швидкості реакції( рішення проблем, що виникають по ходу зайняття в групі, виконання логічних завдань на швидкість);
  • сенсорна інтеграція(виконання спектру спеціальних вправ з перетином “осьової лінії”, виявлення дефіцитів опорно-рухової системи і спроба їх заповнити, змусивши працювати);
  • пропріорецептивне тренування(пропріорецептивний аналізатор – сенсорна система, що забезпечує кодування інформації про відносне положення частин тіла. Рецепторною ланкою пропріорецептивного аналізатора є пропріорецептори, активність яких передається в центральну нервову систему нейронами спінальних і черепномозкових гангліїв, в мозку – по лемнисковым і экстралемнисковым шляхах.) – Вправи на фіксацію певних положень(поз) частин тіла без зорового контролю, виконання ряду вправ з обгинанням і подоланням перешкод ;
  • якщо дитина зазнає труднощі з дотиком, терапія може включати поводження з великою кількістю предметів, різних на дотик(вправа з “чарівним мішечком”, де треба напомацки визначити предмет або описати його якості великою кількістю визначень), здійснюється спроба допомогти дитині пристосуватися до дратівливого його неприємному дотиковому досвіду;
  • якщо у дитини спостерігаються стереотипії, ми пропонуємо йому “укласти” ці стереотипії в соціально прийнятні і навіть приветствуемые рамки, якими можуть бути танцювальні рухи, акомпанемент на шумових музичних інструментах, будь-які рухи під музику;
  • тренінг вестибулярної системи.

На музичному груповому зайнятті також проводиться арт-терапія, що включає створення аплікації, малювання, елементи ліплення і флористики. Використовується для структуризації зайняття, з метою розвитку дрібної моторики, в командних іграх(малюємо одну картинку усією командою, розповідаємо, що намальовано, слухаємо припущення членів іншої команди про наш малюнок). Надалі вводяться елементи лялькового театру – виконання дітьми сценок з відомих дитячих казок “Теремок”, Колобок” та ін.

Використовувані методики: програма емоційного стимулювання(поступове введення дитини у світ співпереживання, співчуття, эмпатии), Floor – Time, СІ.