Скачати навчально-методичний посібник 

У навчально-методичному посібнику розкрито організаційні засади утворення та функціонування інклюзивно-ресурсних центрів, описано рекомендації щодо реалізації основних функцій інклюзивно-ресурсних центрів, зокрема проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвивальних послуг дітям з особливими освітніми потребами та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

У навчально-методичному посібнику описано особливості розвитку, навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами; надано поради та вправи щодо забезпечення освітніх потреб дітей. Видання містить корисну інформацію для батьків як учасників освітнього процесу.

Навчально-методичний посібник адресований працівникам інклюзивно-ресурсних центрів, педагогам інклюзивних класів (груп), практичним психологам закладів освіти, працівникам ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти, місцевих органів управлінь освіти, а також батькам дітей з особливими освітніми потребами.

ИРЦ

ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ ЯК ОДИН ІЗ ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМІВ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РІВНОГО ДОСТУПУ ДІТЕЙ ДО ОСВІТИ

  • Сутність інклюзивного навчання. Міжнародні стандарти з прав людини у сфері освіти
  • Діти з особливими освітніми потребами
  • Офіційні засади інклюзивної освіти в Україні
  • Концептуальна модель використання МКФ-ДП

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ АСПЕКТ УТВОРЕННЯ ТА ДІЯЛЬНОСТІ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ (ІРЦ)

  • Статус, завдання та функції ІРЦ
  • Алгоритм утворення ІРЦ
  • Методичні рекомендації щодо проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора ІРЦ
  • Методичні рекомендації щодо проведення конкурсу на заміщення вакантних посад педагогічних працівників ІРЦ

КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІРЦ

  • Статус фахівців ІРЦ
  • Штатний розпис ІРЦ
  • Оплата праці працівникам ІРЦ
  • Посадові інструкції працівників ІРЦ
  • Етичні вимоги до педагогічних працівників ІРЦ

ДОКУМЕНТАЦІЯ ІРЦ-Перелік та зразки документів

МІЖВІДОМЧА СПІВПРАЦЯ ІРЦ

ВИМОГИ ДО ОСНАЩЕННЯ КАБІНЕТІВ ІРЦ

КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ДІТЕЙ З 2 ДО 18 РОКІВ

  • Методичні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки
  • Характеристика, структура та рекомендації щодо застосування методик WISC-IV, LEITER-3, CONNERS-3, PEP-3, CASD
  • Рекомендації щодо оцінювання мовленнєвого розвитку дитини
  • Рекомендації щодо оцінювання фізичного розвитку дитини
  • Рекомендації щодо оформлення висновку ІРЦ

ЗАГАЛЬНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО НАВЧАННЯ І РОЗВИТКУ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

  • Співпраця з командою психолого-педагогічного супроводу дитини
  • Загальні рекомендації щодо навчання і розвитку дітей з порушеннями зору
  • Загальні рекомендації щодо навчання і розвитку дітей з порушеннями слуху
  • Загальні рекомендації щодо навчання і розвитку дітей з порушеннями мовлення
  • Загальні рекомендації щодо навчання і розвитку дітей з порушеннями опорно-рухового апарату
  • Загальні рекомендації щодо навчання і розвитку дітей з порушеннями інтелектуального розвитку
  • Загальні рекомендації щодо навчання і розвитку дітей з порушеннями розладу аутистичного спектру
  • Загальні рекомендації щодо навчання і розвитку дітей із затримкою психічного розвитку

БАТЬКИ ЯК КЛЮЧОВІ ПАРТНЕРИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ НАВЧАННІ ТА ЗАКОННІ ПРЕДСТАВНИКИ ДІТЕЙ

  • Шляхи співпраці з батьками
  • Поради щодо виховання та навчання дітей
  • Відповідальність батьків за виховання, навчання та розвиток дітей
  • Права батьків
  • Покрокова інструкція для батьків щодо зарахування дитини до закладу освіти
  • Поради батькам. Правила поведінки, ігри та вправи для занять вдома
  • Інформативна бесіда з батьками

#inclusion #інклюзія

Поделиться в социальных сетях

0

Leave a Reply